Speciaal voor de eerste editie van Dansdagen Haarlem afgelopen april, creëerden jonge choreografen met diverse dansstijlen ieder een ‘cirkelsolo’: een choreografie gedanst door één danser binnen een verlichte cirkel. Dit resulteerde in een intens en intiem danstweeluik waarbij het publiek in een kring om de danser heen zit. Wegens groot succes nu ook te zien tijdens Julidans.
In UNseen verkent Sherise Strang haar meest kwetsbare kant. Ze onderzoekt de impact van een fysiek litteken en de emotionele littekens die het achterlaat. Het is een ontdekkingsreis naar erkenning, het verlangen om gezien te worden, en het omarmen van alle facetten van zichzelf.
In Dear Future Me neemt de bekroonde maker Dalton Jansen je mee op een opwindende reis naar een futuristische wereld. Gehuld in glitterpak betreedt Jansen een nieuw universum waar urban en hedendaagse dans samenkomen. De choreografie verkent niet alleen de grenzen van het fysieke lichaam, maar ook de grenzen van de verbeelding.
De solo’s zijn gemaakt in opdracht van Schuur en Stadsschouwburg Haarlem met steun van Provincie Noord-Holland (impuls startende makers)
ENGLISH
Two intense dance solos in a circle of light
Especially for the first edition of Dansdagen Haarlem last April, young choreographers with various dance styles each created a 'circle solo': a choreography danced by one dancer within an illuminated circle. This resulted in an intense and intimate dance twosome with the audience sitting in a circle around the dancer. Due to the great success of the performance, it can now also be seen during Julidans.
In UNseen, Sherise Strang explores her most vulnerable side. She examines the impact of a physical scar and the emotional scars it leaves behind. It is a journey of discovery towards recognition, the desire to be seen, and embracing all facets of oneself.
In Dear Future Me, award-winning creator Dalton Jansen takes you on an exciting journey to a futuristic world. Dressed in a glitter suit, Jansen enters a new universe where urban and contemporary dance converge. The choreography explores not only the limits of the physical body, but also the limits of the imagination.
The solo was commissioned by Schuur and Stadsschouwburg Haarlem with support from Province of Noord-Holland (impuls startende makers).